tirsdag den 3. december 2013

Mere fredagshygge....

Jeg er stadig meget forfalden til det italienske køkken!

I fredags havde jeg en fredag uden faste- det var en sand fornøjelse! 

Jeg kom hjem efter en lang og travl dag med specialeskrivning og havde bare lyst til lige at forkæle mig selv... Og så er madlavning glimrende til at koble af med!

Først lavede jeg en lille portion suppe... Det var sådan en færdigkøbt sag fra Karoline, men den smager virkelig godt! Sådan en skål rygende varm og letkrydret  suppe er glimrende, når der er kold udenfor!

Derefter lavede jeg en platte med diverse italienske småretter! Det tror jeg aldrig, jeg bliver træt af... 

Denne gang lavede jeg en brocollisalat med små brocollibuketter, lidt finthakket løg, lidt røget filet skåret i helt små stykker. Det hele blev vendt med lidt fromage frais, lidt salt og drysset med ristede hasselnøder...
 
Derudover ristet rugbrød,Lakridsost, syltede grønne tomater, artiskoktapanade, grøn pesto og to slags pølser.. 
 
Som varmt lavede jeg bruschetta med soltørrettomattapapanade og revet ost og lavede nogle ovn-bagte karamelløg...
 
Det smagte bare dejligt og blev nydt med et godt glas rødvin!
 
Selvforkælelse på en ikke-fastedag er nu bare skønt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar